10/20/2012

Sve moje kuhinje: Jezera, Pečeni Moli Provanse, s grilanim povrćem i umakom a’la pesto od petrusina



Sjećate se da smo prošlu zimu proveli u Jezerima? E pa koliko god da sam se onda žalila i kukakala za Đolićem, ta zima u Jezerima mi je zapravo bila baš lijepa. Napokon sam shvatila zašto su Dalmatinci ludi za Dalmacijom, stvarno je prekrasna! Upoznala sam neke drage ljude, doživjela snijeg na otoku, a najbolje od svega, i djeca i mi smo se nauživali ribe. Bila nam je na meniju 2-3 puta tjedno. Pored Pasa, Srđela i Tune, najčešće smo jeli i Mole. Tako ću vam danas prezentirati samo jedan od načina kako ih možete raditi, i iako su Moli relativno jeftina riba u usporedbi s drugom bijelom ribom, i oni mogu zasjati kao zvijezda na nekoj finoj večerici. Ovaj recept nazvala sam Pečeni Moli Provanse, jer zvuči dobro a i koristim dosta tih ko biva Provansalskih začina a zapravo su svi izrasli u mom vrtu, al ajde, oni su prvi rekli Puj moje i ničije!




Ovisno koliko ljudi planirate nahranit, uzmite po jednog većeg mola za svakog, u mojima ima oko 40 dkg, samo u Antinom ima 60 dkg jer on se inače uvijek žali da se od ribe ne najede, nema tice do prasice sindrom.

Molima očistite utrobu, lagano nožem sastružite ljuske i otkinite glave (ako su veliki komodno od glava možete skuhat malo juhe, bude izvrsna). U jednoj zdjelici pomiješajte sušene začinske trave, majčinu dušicu, ružmarin, kim, smrvljeni korijander, bosiok, i malo sušene čili papričice, sol, papar i samo na vrh noža mljevene sušene crvene paprike (idealan bi bio šafran, ali…). Tome dodajte 2 dcl maslinovog ulja, i dobro promiješajte da se sjedini.




U vatrostalnu zdjelu (prozirnu ili bijelu radi vizualnog efekta) na dno poslažite tanko narezane fete limuna. Po njima nakapajte malo provansalske mješavine, posložite mole pa preko njih žlicom lijepo prelijevajte ostatak mješavine. Cilj je da cijele ribe budu namašćene i prekrivene začinima, za ovo je zgodno koristiti gumenu kuharsku četkicu, ali ako je nemate možete razmazati i s običnom žlicom, ili rukama. Tako pripremljenu ribu pecite u zagrijanoj pećnici na 190. Redovito podlijevajte, i kad je riba gotova, pojačajte pećnicu na 220 jedno 5-10 minuta da se fino zapeče. I to je cijela mudrost.




A Povrće i pesto, odnosno neka brzinska verzija pesta od petrusina. Petrusin ili isjeckajte sitno nožem (ja sam tako jer nisam imala vremena za perfekcionizam) ili ga usitnite u multipraktiku. Dodajte malo mljevenih mjendula ili oraha, ja sam oboje jer sam doslovce imala po žlicu jednog i drugog doma među ostatcima. Ubacite parmezana koliko vas je volja, kajenskog papra, soli, soka od pola limuna, i maslinovog ulja, pa dobro izmiješajte. Moj Ante voli da u to dodam majoneze tako ovaj put jesam, ali  ja preferiram bez. To je stvarno stvar ukusa. Ostavite da se umak sjedini u frižideru dok povrće bude gotovo. A povrće, isijecite koje god imate na lijepe debele komade. Ja sam koristila mlade tikvice, male crvene paprike i ljubičastu kapulu. Povrće grilajte na dobro zagrijanoj gril tavi (ili na gradelama) tako da ostanu fine crte od pečenja po njemu jer meni tako super izgleda. I kad je onako fino aldente pečeno da je i dalje lagano hrskavo, dignite ga i posložite u zdjelu.



Ovdje u Dubrovniku imam i rernu, i špaher, i normalnu kuhinju, pa sam radila multitasking i sve je bilo gotovo u isti tren. A dok se peklo imala sam vremena malo prelistat kuharicu koju su mi posudili frendovi a koja me je totalno oduševila. Pork and Sons, sa savršenim receptima za jela od svinjetine, ima čak i upute kako se radi šunka, kobasice, paštete itd.

I tako, kad je objed bio gotov svak je sebi stavljao umaka po povrću koliko je htje, a djeci nisam ni stavljala jer je malo ljutkast. I to je to. Jednostavno, a ja se ne bi bunila da mi neko servira nešto tako za večeru. E da, samo da vas podsjetim, kupujte lokalno! Ja sam ovo povrće uzela od jedne gospođe na pjaci u Gružu, u  koje moja tetka godinama kupuje, i nikad ne požalim jer stvarno ima fino povrće. Prijatno!



Nema komentara

Objavi komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...